Sophies skisser

 
Jag sitter och målar på stranden, tittar ut över havet. Den ensamma palmen står och svajar i  vinden, jag känner havs briset och de varma solstrålarna.
 
 
"Kontrast"
 På stranden ser jag de muslimska kvinnorna i deras slöjor och de avlädda människorna som semestrar i paradiset.
 
 
"Segel stjärnan" 
Jag beger mig till hotellet och betraktar den utmärkta arkitekturen.
 
 
 
"Ödemark" 
Jag ger mig av ut i öknen på safari med racejeep och får uppleva riktig berg o dalbana.
 
 
"Blicken" 
Mitt i öknen kör vi förbi en kamelflock och jag möter en blick som tilltalar mig direkt.
 
 
 
"Spegeln"
När jag sitter på hotellet och dagen är på väg mot sit slut, iakttar jag den stilla utsikten över havet. Jag ser en tavla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0